El hilo del gluten

Foro general ciencia, medicina, nutrición, salud pública, política

Moderador: Fisio

El hilo del gluten

Notapor Fisio » Jue, 19 Mar 2015, 00:58

Gluten obesogénico oficialmente via inhibición de la capacidad de la leptina de unirse a su receptor?

BMC Biochem. 2015 Jan 20;16(1):3. [Epub ahead of print]
Digested wheat gluten inhibits binding between leptin and its receptor.
Jönsson T, Memon AA, Sundquist K, Sundquist J, Olsson S, Nalla A, Bauer M, Linse S.
Abstract

BackgroundLeptin resistance is considered a primary risk factor for obesity. It has been hypothesized that dietary cereal grain protein could cause leptin resistance by preventing leptin from binding to its receptor. Non-degraded dietary wheat protein has been found in human serum at a mean level of 41 ng/mL. Here, we report our findings from testing whether enzymatically digested gluten from wheat prevents leptin from binding to the leptin receptor in vitro.Gluten from wheat was digested with pepsin and trypsin under physiological conditions. Pepsin and trypsin activity was removed from the gluten digest with a 10 kDa spin-filter or by heat treatment at 100°C for 30 min. Binding to the leptin receptor of leptin mixed with gluten digest at a series of concentrations was measured using surface plasmon resonance technology.ResultsBinding of the gluten digest to the leptin receptor was not detected. Spin-filtered gluten digest inhibited binding of leptin to the leptin receptor, with 50% inhibition at a gluten digest concentration of ~10 ng/mL. Heat-treated gluten digest did not inhibit leptin binding.ConclusionsDigested wheat gluten inhibits binding of leptin to the leptin receptor, with half-maximal inhibition at 10 ng/mL. The inhibition is significant at clinically relevant concentrations and could therefore serve as a novel pathway to investigate to understand the molecular basis of leptin resistance, obesity and associated disorders.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25600821

Weakened Intestinal Barrier, Systemic Immune Activation May Explain Symptoms in People Without Celiac Disease

A new study may explain why people who do not have celiac disease or wheat allergy nevertheless experience a variety of gastrointestinal and extra-intestinal symptoms after ingesting wheat and related cereals

http://newsroom.cumc.columbia.edu/blog/ ... itivity-2/
Fisio
Administrador del Sitio

Re: El hilo del gluten

Notapor charlyz » Lun, 23 Mar 2015, 10:24

Yo creo que voy a ir dejando el gluten de cara a la primavera , a ver si me hace algo para la alergia .
charlyz

Notapor charlyz » Mié, 25 Mar 2015, 22:51

charlyz

Notapor charlyz » Lun, 13 Abr 2015, 14:50

Quería esperar algo más de tiempo para ver qué pasaba , pero no me puedo resistir , lo tengo que poner ya .

¿ Y vosotros cómo cagáis ? :D :D :D Sí sí , así de claro , vestidlo como queráis ¿ cómo es vuestro tránsito ? ¿ cuál es la calidad de vuestras heces etc etc etc ?

El caso es que no hace mucho leí algo que no recuerdo muy bien sobre alguna población oriental que no utilizaba ni papel higiénico , y que según X profesora ... la mierda buena era la que no manchaba .

Todo esto viene a cuento de que como dije , hace un par de semanas o así estoy sin tomar nada de gluten ( no veáis el mono que me da cuando veo una baguette de esas blanquita llenita de agujeros , crujiente ... que me la comía toda vaya ) , podría hacer algo más por la flora intestinal si tomara menos azúcar y me comprase el bio-kult en evamuerdelamanzana ( tengo pensado hacerlo , he sido alérgico desde que tengo uso de conciencia , casi sin poder salir a la calle entre la segunda quincena de de Abril y la primera de Mayo más o menos ... de momento ahora estoy bien .

Todo esto lo hago por la supuesta relación entre la salud intestinal con el sistema inmune , cerebro , contracturas ... parece que influye en todo vaya ... y yo desde luego que tengo todos esos síntomas y más .

Pues bien , volviendo a nuestra querida amiga la caca , noto que desde que he dejado el gluten , casi casi nunca he manchado el papel , son heces completamente limpias , cuando antes era todo lo contrario .

¿ Qué opináis ?
charlyz

Notapor charlyz » Mar, 14 Abr 2015, 14:28

Se me olvidó comentar otro detalle . Cuando voy al baño no huele nada de nada , y antes no era para nada así

¿ eso ha de ser buen síntoma no ?
charlyz

Notapor Carne » Dom, 26 Abr 2015, 13:33

Recomendáis algún bio-kult? hace días he dejado completamente el gluten, lactosa y mayoría de alimentos procesados, creo que sería interesante tomarlo ahora.
Carne

Notapor charlyz » Mié, 13 May 2015, 15:47

Lo que yo he conseguido con el bio-kult es un aliento pero que literalmente tira pa tras . Ya he visto más de una cara retorcida hacia mi persona por eso .
charlyz

Notapor Fisio » Lun, 08 Jun 2015, 17:37

Gluten asociado a aumento de marcadores inflamatorios en no celiacos

Gluten Intake Is Positively Associated with Plasma α2-Macroglobulin in Young Adults1,2,3

Joseph Jamnik4, Bibiana García-Bailo4, Christoph H Borchers5, and Ahmed El-Sohemy4,*

+
Author Affiliations

4Department of Nutritional Sciences, Faculty of Medicine, University of Toronto, Toronto, Canada; and
5Genome British Columbia Proteomics Centre, University of Victoria, Victoria, Canada

↵*To whom correspondence should be addressed. E-mail: a.el.sohemy@utoronto.ca.

Abstract

Background: Gluten-free foods have increased in popularity over the past decade and are now being consumed by individuals without celiac disease. However, the physiologic effects of gluten intake in individuals without celiac disease remain unknown. High-abundance plasma proteins involved in inflammation, endothelial function, and other physiologic pathways may represent potential biomarkers of biological effects of gluten intake.

Objective: The objective was to examine the association between gluten intake and plasma proteomic biomarkers in a population of adults without clinically diagnosed celiac disease.

Methods: Subjects (n = 1095) were participants of the Toronto Nutrigenomics and Health Study, a cross-sectional examination of young adults aged 20–29 y. Dietary gluten intake was estimated by using a 1-mo, 196-item semiquantitative food-frequency questionnaire. The concentrations of 54 plasma proteins were measured simultaneously by liquid chromatography/multiple-reaction monitoring mass spectrometry. The association between gluten intake and each proteomic biomarker was examined by using general linear models. Analyses were then conducted in individuals who do not have the human leukocyte antigen (HLA)-DQ2 or DQ8 risk variants required for the development of celiac disease to determine whether any associations observed could have been due to undiagnosed cases of celiac disease.

Results: Increased gluten intake was associated with increased concentrations of plasma α2-macroglobulin (P = 0.01), a marker of inflammation and cytokine release. The association remained after adjusting for age, sex, BMI, ethnicity, physical activity, energy intake, fiber intake, and hormonal contraceptive use among women. This relation was not modified by HLA risk variants.

Conclusion: Gluten consumption is associated with increased plasma α2-macroglobulin in young adults, which appears to be independent of celiac disease, suggesting possible effects of gluten on inflammation.

http://jn.nutrition.org/content/145/6/1256.abstract
Fisio
Administrador del Sitio

Notapor Carne » Mié, 10 Jun 2015, 22:36

Puto gluten, es peor que el tabaco. Además está por todas partes.
Carne

Notapor nick74 » Dom, 21 Jun 2015, 18:43

Carne, ¿Has visto en iherb los diferentes tipos de probióticos? Hay algunos con más de 30 cepas. Además (no se si pillarmelo) hay suplementos que promueven el movimiento intestinal y la limpieza del colon.
nick74

Siguiente

Volver a Muscleblog